wtorek, 22 listopada 2011

Łańcuch pokarmowy na niemal wesoło

Są w naszych rodzinach sympatyczne zwyczaje,
które dają poczucie wspólnoty.

Jednym z nich jest przerzucanie się lubianymi
cytatami.

Ostatnio, przy wspólnej herbatce
usłyszałam zapomniany wierszyk,
który tylekroć recytował nam
w dzieciństwie nasz śp. Tata...

Potem żałowałam, że nie zapisałam, by mieć dla swoich
maluchów. Ale i tu niezawodny okazał się internet,
a konkretnie strona;
http://www.wiersze.annet.pl/w,,3722

Oto i ów wyszperany tam wierszyk,
a jeszcze tam sporo innych:

Biernacki-Rodoć Mikołaj

Idylla maleńka taka

Idylla maleńka taka:
Wróbel połyka robaka,
Wróbla kot dusi niecnota,
Pies chętnie rozdziera kota,
Psa wilk z lubością pożera,
Wilka zadławia pantera.
Panterę lew rwie na ćwierci,
Lwa - człowiek; a sam, po śmierci
Staje się łupem robaka.
Idylla maleńka taka.

Idylla jak idylla, ale kawał prawdy
o naszej ziemskiej naturze tu upchnięto.
Na szczęście jeszcze jaka taka duszyczka
nieśmiertelna kolebie się w tym ziemskim ciele...
No i z prochu powstaniemy na nowo.
A to jest naprawdę niezła wiadomość.

Aga Pe

Piotr Michałowski, Portret Marii "Lincii" Michałowskiej
*) Obrazek podebrałam ze strony:
http://www.pinakoteka.zascianek.pl/Michalowski/Michalowski_7.htm
 
Czy wiesz, że

Jestem Mamą Dużej Rodzinki.

 Piszę też na innych blogach...

Oto próbka:

Oferta pracy: Akwizytor? - Twoją dobrą dobrą prezencję i wysoką kulturę chce ktoś wykorzystać do akwizycji? Akwizycja nie musi być natrętna ani podstępna, o ile zachowane będą określone standardy...
Więcej...

Masz chęć poznać moje pozostałe blogi?
Oto one:












Brak komentarzy:

Prześlij komentarz