poniedziałek, 4 kwietnia 2011

Polak potrafi!

Free Web Counter

Free Counter


Sługa Boży Prymas Stefan Wyszyński


*)
Znalazłam dziś ciekawostkę, która przypomniała mi hasło "Polak potrafi".
A są to słowa Prymasa Wyszyńskiego,
którego nauczania jestem fanka od niedawna.
Wyszperałam ten fragment wypowiedzi na stronie www.nonposumus.pl

Cyt.:
"(...)
Po wyjeździe Ojca świętego różne instytucje społeczne i socjologiczne zaczęły badać zjawisko: "papież w Polsce". I co stwierdzały? To nie moje biura i urzędy, tylko biura i urzędy polityczne stwierdzały, że przez dziesięć dni pobytu Ojca świętego w Polsce było o wiele spokojniej. Wszystko się wyciszyło, nie było słychać klątw, nie było napadów i rabunków - stwierdza to policja. Mówiono nawet, że zmniejszyło się też pijaństwo w Polsce o 25 do 30 procent przez sam fakt obecności papieża w Warszawie, Gnieźnie, na Jasnej Górze, w Krakowie, Oświęcimiu i wśród górali w Nowym Targu. Zresztą nie tylko w tych miastach wstrzymano się od picia, cała Polska poczuła, że dzieje się w naszej ojczyźnie wielka sprawa, trzeba więc być godnym tego wydarzenia historycznego. (...)" koniec cytatu

Czyż nie przypomina to ostatnich dni przed odejściem Jana Pawła II do Domu Ojca? Albo dni po katastrofie smoleńskiej?
Tak, sami nie wiemy, jakie perełki w nas drzemią, i iskry tylko potrzeba...

Aga Pe
*) Stefan Kardynał Wyszyński, z wolnych zasobów Wikipedii, ze strony::
 http://pl.wikipedia.org/wiki/Stefan_Wyszy%C5%84ski






Piękna Madonna z Krużlowej,ze strony:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Madonna_z_Kru%C5%BClowej

Brak komentarzy: